Förbannade ormar

Just nu uppfattar jag mig själv som lite störd. Har försökt sola lite nu men det går inte! Det enda jag tänker på är om kanske kommer en huggorm närmar sig.. som krälar upp på mig, eller tittar på mig eller blir rädd och hugger mig någon av alla de gånger jag tittar upp för att se om det finns någon i närheten.

Haft sovmorgon men nja, har sovit väldigt dåligt. Drömt om huggormar och andra äckliga svarta ormar. Usch, tror bestämt att jag kan diagnostisera mig själv med ormfobi. Vad är dom bra för egentligen? Ok, äta en mus eller nåt men det kan väl andra göra...

När vi flyttade till detta hus så skulle jag och Bamse ta en första promenad.. Hann väl gå ca 5 meter in på en gångväg (nu även kallad ormstigen) och där i kanten lågen en äcklig fet huggorm och solade sig med sin äckelpäckliga mönstrade rygg och äckliga ögon!! Sprang hem och det tog ett bra tag in på hösten innan jag vågade ta den vägen igen.

Var väl i våras jag började tänka huggorm igen och speciellt i början när vi skördade hallon men till slut kunde jag gå i ogräset och skörda utan minsta tanke på orm. Någon dag i förra veckan skrämde pappa iväg en huggorm som låg och solade i vår trädgård. De bestämde att inte säga något till mig men Mattias kan inte tiga om nåt så det tog inte lång stund. Nu letar jag hoggorm hela tiden. Tänker på Wilmer och Bamse som går omkring och lufsar lite varstans. Undra hur många huggormar det finns inom en radie på 100 meter härifrån?? 500 meter? Uhhh jag är nog som sagt lite störd. Ska leta efter en sån där Pingvin som svänger med armarna och skapar vibrationer i marken.. Får fixa några bilbatteri med ståltråd runt trägården också men det lär ju gå åt några meter. 

Nu ska jag sitta här inne och tjura över min ormfobi.. och titta ut på det vackra vädret